Vill du fortsatt vara relevant?
Anlita Boostr för SEO i Skövde.

Boostr – SEO Skövde

Boostr har mångårig expertis inom områdena SEO – sökmotoroptimering, Google Ads och webbutveckling. En långsiktig, stabil, transparent och kvalitetssäkrad partner oavsett vilken bransch du är verksam inom. Vi är inte bara en leverantör i Skövde, utan har kunder i hela Sverige i olika storlekar. Däremot föddes tanken om bolaget i vårt huvudkontor i Jönköping, där målet är att förändra SEO-branschen till något transparent, hållbart och långsiktigt.

Varför SEO?

Samtliga kanaler har olika syften, Googles primära syfte är att indexera webbplatser och skapa relevanta sökresultat till en person som faktiskt söker efter något kring ert företag och i Skövde.

Det är den absolut mest effektiva kanalen att nå aktivt sökanden inom, det vill säga potentiella kunder är redan längre i sin beslutsprocess och aktivt har tagit ett val att söka information om någonting. Ett strategiskt utformat SEO-arbete är därför både effektivt och långsiktigt, för alla vill väl nå sina kunder på relevanta sökresultat och därigenom göra fler affärer och driva mer rätt trafik till sin webbplats?

Vår arbetsmodell för SEO – sökmotoroptimering i Skövde

1. Förstudie/SEO Analys

En förstudie för SEO är en förutsättning för ett långsiktigt arbete. Vi analyserar nuläget, tittar på konkurrenter och skapar sökordsförslag. Läs mer här!

2. SEO-strategi och mål

Vi sätter upp tydligt definierade mål med vårt SEO-arbete, målen ska vara tydligt måtbara och gärna ha så nära relation som möjligt till er affär. Därefter sätter vi upp en strategi för hur vi ska nå målen.

3. Månadsinsatser

Arbetet kommer inte att stå stilla, utan planerade och transparenta aktiviteter kommer att ske på er webbplats varje månad där fokus på bättre resultat är prioritet.

4. Åtgärdsförslag & rapportering

I samband med att webbplatsen ständigt analyseras behövs också förbättringar. Vi tar därför fram åtgärdsförslag som är anpassade för er och webbplatsen. Åtgärdsförslagen presenteras tillsammans med den rapport som utgår varje månad. SEO-rapporten innehåller statistik och nyckeltal, men även viktiga insikter om framtiden.

SEO & sökoptimering - vår arbetsmodell

Förklaringar kring SEO

Det finns en mängd olika aspekter som påverkar din SEO både positivt men också negativt. Därför kan det vara viktigt att känna till vilka de vanligaste benämningarna är inom SEO – sökmotoroptimering är. Vi ska enkelt förklara dessa nedantill.

Optimera din webbplats on-page

Med on-page optimering talar vi om arbetsmetoder som sker på din webbplats för att vi ska kunna synas bättre i sökresultaten på Google. Detta är delvis saker som egentligen vem som helst kan utföra och man behöver faktiskt inte vara särskilt teknisk. En del som anses vara standard är att lära Google att rangordna det som går från viktigt till mindre viktigt på webbplatsen. Nedan följer därför en del saker som kan vara viktigt för dig att tänka på när du arbetar med innehållet på din webbplats.

Ovan var några punkter på hur man kan arbeta med on-page optimering och därigenom öka sin synlighet. Naturligtvis är inte detta en ”quickfix” utan krävs att man ständigt har koll på förändringar som sker och hur konkurrenter agerar på marknaden för att ligga i framkant.

Optimera din webbplats off-page

Att arbeta med SEO – sökmotoroptimering off-page handlar primärt om att få värdefulla ingångar eller länkar från andra webbplatser. Google anser att en länkning eller rekommendation från en annan webbplats är relevant och värdefullt. Därför stiger din webbplats på angivna sökord i sökresultaten. Nedan beskriver vi några värdefulla saker som man kan ta med sig kring off-page.

Summeringen av off-page är att det är betydligt svårare att lyckas med, då många av delarna inom detta innebär beslut som inte ligger hos dig utan hos någon annan. Här kan det naturligtvis finnas en stor och viktig poäng att ha en extern part som Boostr som kan hantera dessa delar med ett upparbetat nätverk inom området.

Skapa landningssidor med tydliga syften

Det finns många fördelar med att ha landningssidor till webbplatsen som har ett tydligt syfte – konvertera besökaren till den större webbplatsen. Anledningen till att det anses vara effektivt är att du som företag kan helt plötsligt vara spetsig i ditt erbjudande och inte behöva visa alla dina tjänster eller produkter direkt.

För att lyckas bäst med landningssidor ska du kombinera dina kunskaper med både on-page och off-page. Där du ska både se till innehållet och dess relevans men också kommer du behöva länkar som får den att lyfta ordentligt.

Verkar det svårt med SEO? Vi hjälper dig.

Se fler vanliga frågor kring SEO – sökmotoroptimering

Vad är SEO?

SEO- sökmotoroptimering är en förkortning för Search Engine Optimization. Den enkla förklaringen är att det handlar om att optimera en webbplats så att den syns när någon söker efter en speciell produkt, tjänst eller svar på en fråga. Primärt när man talar om SEO – sökmotoroptimering är det Google sökmotor man syftar till.

Vad är On-page?

Att arbeta med On-page SEO är ett arbete för att optimera innehållet på en sida, både texter som man skriver men även i den kod som webbplatsen är uppbyggd på. Anledningen till att det ska göras är för att webbplatsen ska vara enkel att hitta i sökresultaten för Google och andra sökmotorer. Många av On-page delarna kan man göra själva, däremot kan det behövas guidning i hur man ska gå tillväga.

Vad är Off-page?

Off-page SEO är allt du gör utanför din webbplats som gynnar din webbplats att prestera bättre i sökresultaten. Den absolut viktigaste delen i Off-page SEO är länkar, detta handlar om att ha så många kvalitativa länkar som möjligt från andra domäner och webbplatser.

Vad är en metabeskrivning?

En metabeskrivning är en kortare text som beskriver för sökmotorerna och besökarna vad den aktuella sidan innehåller. Man vill vara transparent med vad sidans innehåll är och göra det enkelt för den som aktivt söker efter något.

Vad är en metatitel?

Metatitel är rubriken på ditt sökresultat på Google. Du kan justera dessa själv och anpassa det till innehållet på sidan. Syftet är att skapa intresse, vara tydlig och delge information. Ett vanligt ”plug-in” är exempelvis Yoast som kan hjälpa till med detta.

Påverkar webbplatsens laddningstid resultatet?

Den är viktig, inte bara för SEO-arbetets skull utan också för besökaren. Det finns många alternativ till att få en snabbare webbplats. Därför är det alltid bra att kontrollera med hjälp av en webbutvecklare hos Boostr vart problemet finns.

Klicka för att kontakta oss på Messenger