Boostr jobbar med SEO, Google Ads och sociala medier i Stockholm. Välkommen du också!
Öka dina intäkter med hjälp av Boostr
Boostr har mångårig arbetserfarenhet inom områdena SEO, Google Ads och webbutveckling i Stockholm. En långsiktig, stabil, transparent och kvalitetssäkrad partner oavsett vilken bransch du är verksam inom. Vi arbetar uteslutande med sökord som har en bevisad sökvolym och är relevant till er kärnverksamhet. Kopplar vi detta till en strategisk framtagen SEO-strategi kommer ni att finnas i fler sökresultat på Google.
Lokal SEO Stockholm
Samtliga kanaler har olika syften, Googles primära syfte är att indexera webbplatser och skapa relevanta sökresultat till en person som faktiskt söker efter något kring ert företag och i Stockholm.
Om ert företag verkar på en lokal marknad, t.ex i Jönköping med omnejd, så är det viktigt att fokusera på det lokala sökresultatet. Lokalt sökresultat kan lite förenklat innebära två saker:
- Sökningen innehåller ett ortsnamn eller ett namn på ett område. T.ex ”SEO Stockholm”
- Sökningen innehåller inte ett ortsnamn eller område, men Googles algoritmer identifierar att du förmodligen vill hitta något i din närhet, och använder någon typ en geografisk positionering för att veta vart du befinner dig. När du gör en sökning på enbart ”restauranger” när du befinner dig i Jönköping, så vill du förmodligen visa restauranger i närheten.
SEO är digital marknadsföring
SEO är den absolut mest effektiva kanalen att nå aktivt sökanden, det vill säga potentiella kunder är redan längre i sin beslutsprocess och aktivt har tagit ett val att söka information om någonting. Ett strategiskt utformat SEO-arbete är därför både effektivt och långsiktigt, för alla vill väl nå sina kunder på relevanta sökresultat och därigenom göra fler affärer och driva mer rätt trafik till sin webbplats?
Vill ni öka era intäkter?
Nå nya höjder med bättre SEO!
Så här är det att jobba med SEO och Google Ads tillsammans med Boostr
För oss är det viktigt att lova saker men också att hålla det. Att vara en pålitlig, trygg och affärsmässig partner inom SEO kräver att man ständigt är i utveckling men också ser till våra kunders bästa. Vilket vi genom dessa tre steg gör – allt för att ni ska växa er digitala närvaro på Google.
SEO till fast månadskostnad
För varje uppdrag skapar vi en gemensam plan och synsätt. Där förväntningar och målsättningar ligger till grund för storlek på ett eventuellt SEO-avtal.
Långsiktigt och transparent
SEO är ett arbete som genererar intäkter och besökare över tid. Vi förespråkar därför alltid en långsiktighet. Dessutom äger ni allt vi skapar – helt transparent!
Proaktiv partner
För att inte hamna i ett läge där man står stilla så arbetar vi alltid med proaktiva åtgärdsförslag, där fokus ligger på att utveckla er digitala närvaro och SEO. Allt för att ni ska fler affärer.
Vanliga frågor kring SEO
SEO- sökmotoroptimering är en förkortning för Search Engine Optimization. Den enkla förklaringen är att det handlar om att optimera en webbplats så att den syns när någon söker efter en speciell produkt, tjänst eller svar på en fråga. Primärt när man talar om SEO – sökmotoroptimering är det Google sökmotor man syftar till.
Lokal SEO är en teknik för SEO – sökmotoroptimering som syftar till att förbättra en webbplats synlighet för lokala sökningar, exempelvis SEO Stockholm.
Att arbeta med On-page SEO är ett arbete för att optimera innehållet på en sida, både texter som man skriver men även i den kod som webbplatsen är uppbyggd på. Anledningen till att det ska göras är för att webbplatsen ska vara enkel att hitta i sökresultaten för Google och andra sökmotorer. Många av On-page delarna kan man göra själva, däremot kan det behövas guidning i hur man ska gå tillväga.
Off-page SEO är allt du gör utanför din webbplats som gynnar din webbplats att prestera bättre i sökresultaten. Den absolut viktigaste delen i Off-page SEO är länkar, detta handlar om att ha så många kvalitativa länkar som möjligt från andra domäner och webbplatser.
En metabeskrivning är en kortare text som beskriver för sökmotorerna och besökarna vad den aktuella sidan innehåller. Man vill vara transparent med vad sidans innehåll är och göra det enkelt för den som aktivt söker efter något.
Metatitel är rubriken på ditt sökresultat på Google. Du kan justera dessa själv och anpassa det till innehållet på sidan. Syftet är att skapa intresse, vara tydlig och delge information. Ett vanligt ”plug-in” är exempelvis Yoast som kan hjälpa till med detta.
Den är viktig, inte bara för SEO-arbetets skull utan också för besökaren. Det finns många alternativ till att få en snabbare webbplats. Därför är det alltid bra att kontrollera med hjälp av en webbutvecklare hos Boostr vart problemet finns.
Google My Business är en gratistjänst från Google. Detta verktyg låter företag skapa och hantera sin online närvaro på Google, inklusive i sökresultaten och på Google Maps.